Det gick förvånansvärt bra att sova, trots rullandet. Lite knepigare med frukosten, eftersom rullandet hade intensifierats något. Vi var glada att vi valde boj, före ankring.
Kibben fäster jollen högt upp på stranden. När vi återkommer når havet nästan till trappan.

Bojplatsen sedd från land. Stigen gick brant uppåt. Påminde om både Norge och Nuku Hiva.

Inte långt från vår vik finns den stora hamnen. Oskyddad.

Gick omkring överallt och charmades av ön.



Lite enklare kyrka än i de större städerna.

Vi kom fram till övergången till Lilla Sark. Den byggdes av tyska krigsfångar och heter La Coup`ee

Vint väder, fin vy och kraft i benen efter att vi tagit en fika och scones på en pub.

Fint. Notera makrilmolnen.

Vandrade runt Lilla Sark. Här vy söderut.

Efter 15 km avslutade vi både promenaden och de engelska punden på samma pub som vi besökte tidigare. Nu bestod gästerna mest av yngre människor och både sorlet från dem och musiken som discjockeyn pumpade ut, varslade om en lördag med högt partyinnehåll…
Flyttade oss till en vik på östra sidan av Sark. Endast två nm. Där ankrade vi på 3.4 meters djup (enligt kart datum). Till detta ska läggas ca. 2 meter för värdet på ebb i natt. Till sist tidvattenskillnaden på 5 meter. Detta ger 11 meter och vi släppte därför ut 45 meter ankarkätting för en lugn natt.
Det är bra att vi varit med på mattelektionerna i skolan. Både när det gäller pengar och även ankring…
Vi tyckte om både Alderney och Sark.
Hälsningar från besättningen med trötta ben…